اخبار برگزیده

(قطعنامه تعیین روز بین المللی مقابله با اسلام هراسی تصویب شد)

 

علی کهنمویی دبیر کل سازمان حقوق بشر امت واحده جهان اسلام مطرح کرد:

این قطعنامه عزم ما را برای مقابله موثر و سازنده با اسلام هراسی به عنوان یکی از چالش های اصلی جامعه بین المللی نشان می دهد.

 

قطعنامه «روز بین المللی مقابله با اسلام هراسی» اسفند ماه سال گذشته در مجمع عمومی سازمان ملل متحد با اجماع آرای حاضرین به تصویب رسید و 15 مارس یعنی 24 اسفند هر سال با عنوان روز جهانی مبارزه با اسلام هراسی نامیده می شود.

کشورهای اسلامی و سردمدار آن ها جمهوری اسلامی ایران از بانیان این قطعنامه بودند که در تهیه پیش نویس و تصویب آن تلاش زیادی کردند و در راستای به تصویب رسیدن آن ایران به همراه پنج کشور دیگر یعنی پاکستان، ترکیه، عربستان ، اردن و اندونزی رهبری مذاکرات مربوط به این قطعنامه را برعهده داشتند.

در این قطعنامه موارد مختلفی در باره مقابله با اسلام هراسی مطرح شده است که از مهم ترین آنها، این است که  هرگونه اظهارات تنفر آمیز و خشن علیه مسلمان محکوم است. همچنین موافقان این قطعنامه خواستار تقویت تلاش های بین المللی برای ارتقای مدارا، تحمل و صلح هستند.

قطعنامه «روز بین المللی مقابله با اسلام هراسی» از سازمان ملل و دیگر سازمان های بین المللی می خواهد که بطور موثر در مورد مقابله با اسلام هراسی آگاهی بخشی کنند و این روز را گرامی بدارند.

علی کهنمویی دبیر کل اتحادیه جهانی حقوق دانان مسلمان ضمن گرامیداشت این روز  اظهار کرد: ما با تصویب این قطعنامه و نامگذاری 15 مارس با عنوان «روز بین المللی مقابله با اسلام هراسی»، می‌توانیم درک جهانی بهتری از اسلام و احکام اسلامی ایجاد کنیم و از طریق مجمع عمومی سازمان ملل،  پیام همبستگی و همکاری بین‌المللی را به همه جهان ارسال کنیم.

وی تاکید کرد: این قطعنامه عزم ما را برای مقابله موثر و سازنده با اسلام هراسی به عنوان یکی از چالش های اصلی جامعه بین المللی نشان می دهد.

کهنمویی با اشاره به تحرکات ضد اسلام و مسلمانان طی چند دهه اخیر متذکر شد: متاسفانه این اقدامات به طور مزمنی توسط برخی رسانه‌ها، سیاستمداران،  اینفلوئنسرها و در نیز گفتمان های دانشگاهی تقویت شده‌اند.

وی در باره نحوه برخورد با چنین اقداماتی گفت: ما باید سخنان نفرت انگیز و اعمال تبعض علیه مسلمانان را به شدت محکوم کنیم و در عین حال اقدامات لازم را برای جلوگیری از این نقض حقوق اولیه انسانی مسلمانان انجام دهیم.

لینک های مرتبط

تبلیغات